Skatteverkets webbseminarium: Idrottsföreningen som arbetsgivare

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda. Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor som du har möjlighet att ställa via en chatt under hela sändningen.

Sidan uppdaterades: 2 februari 2024

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor du har möjlighet att ställa via en chatt under hela sändningen.

Under webbseminariet får du information om bland annat:
- Vad du behöver tänka på i samband med att du ska lämna kontrolluppgifter
- Hur du fyller i kontrolluppgiften vid utbetald idrottsersättning, styrelsearvode etc.
- Hur du enkelt och smidigt lämnar dina kontrolluppgifter via vår e-tjänst
- Hur du gör för att rätta en felaktig kontrolluppgift
- När föreningen måste lämna arbetsgivardeklaration istället för kontrolluppgift

Plats:

Digitalt

Datum:

torsdag 18 april 2024

Starttid:

Kl. 14.00

Sluttid:

Kl. 15.15

Anmälan:

Senast onsdag 17 april 2024, kl. 23.30

Sidan publicerades: 1 februari 2024

Kontakt

Anette Ellefsen

Administratör

036-34 54 49

Ansvarsområde: Utbildningar och föreläsningar kring föreningskunskap och evenemang, föreläsare